måndag 5 april 2010

Nytt liv, ny blogg! Välkommen

Hej!! Nu ska jag börja blogga igen! Tidigare inlägg finns på http://denisejulietta.bloggagratis.se Men det är tankar och händelser från ett tidigare liv.

Nu börjar vi på ny kula! Jag har flyttat, äntligen fått ett jobb och har en söt lite hund. Livet är alltså nästan allt man kan önska sig. Här i bloggen kommer det stå om lite allt möjligt, förmodligen hamnar man i samma spår som vanligt med "idag har jag gjort... bla bla bla!" men jag hade tänkt försöka skriva om vardagen med renovering av huset, jobbet och livet alla små hörn och vrår på galtryggen i gnarp. Förmodligen dyker det upp ett och annat recept också eftersom jag nuför tiden lagar mat varenda dag när jag inte jobbar.

Jag är nog lite knäpp, jag kängtar till jobbet så jag kan få äta kinamat, undra hur less man kommer bli efter ett tag? men jag är dödligt förtjust i kinamat och jobbar på en kinarestaurang. allra roligast tycker jag det är att äta på jobbet när vi har slutat på kvällarna för då bjuds det på "åkta" kinesisk mat, med mycket bönor, kött och trevliga kryddor. alltid saftigt och man känner sig mätt på "rätt sätt". för att spinna vidare på mat så kan jag ju berätta att jag har varit väldigt huslig och bakat både bröd och kakor. trevligt att bjuda på hembakt när vi får gäster nästa helg :) ikväll blir det älskade husman till middag, fläsk med löksås och potatis. det sägs ju att 90-talisterna är en generation konservativa ungdomar, och jag idientifierar mig med den beskrivningen väldigt mycket, hehe!

nu ska jag låta remi springa lös ett tag och sedan laga mat... (remi skulle ha fått gå ut för typ 2 timmar sen, men jag har inte tagit mig härifrån än :P )

Kram /Denise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar